کوچش

تبلیغاتــــ advertising

آخرین مطالب سایت کوچش


سپاهان درب
استفاده چراغ خاموش وغیررسمی کشتی فرنگی از طهماسبی
گرانی 60 درصدی اینترنت ثابت از بیخ گوش کاربران گذشت
کامرانی‌فر از دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال رفت

(31) یَا عَزِیزاً لا یُضَامُ یَا لَطِیفاً لا یُرَامُ یَا قَیُّوماً لا یَنَامُ یَا دَائِماً لا یَفُوتُ یَا حَیّا لا یَمُوتُ یَا مَلِکا لا یَزُولُ یَا بَاقِیا لا یَفْنَى یَا عَالِماً لا یَجْهَلُ یَا صَمَداً لا یُطْعَمُ یَا قَوِیّاً لا یضعف

الان که دارم نگاه میکنم میبینم چقدر کوچک بودم و هستم و خدا چه راه خوبی برای هل دادنم پیش گرفته بود،و میدانم حالا که فهمیدم دیگر از این راه امتحان نخواهم شد،که خدا امتحان تکراری نمیگیرد،امتحان های خدا از کنکور هم سخت تر است تفاوتش این است که خدا مثل طراح کنکور بدجنس نیست،خدا دوست دارد تو قبول شوی،تو صد بزنی،درست برخلاف طراح کنکور!

دوره فشرده شش ماهه آخر نودوچهار همه چیز بود،هم سیلی محکمی برای اشتباهات بزرگ نود و دو و نود و سه،هم درس و امتحان و تجربه..

آن موقع یک درصد هم فکر نمیکردم کسی که حرف های آن شبش جانم را به دهانم رساند حالا بزور از سجاده بنشانیمش پشت میز،من فکر نمیکردم دختر نا امید آن روز ها به اینجا برسد،من فقط تصمیم گرفتم تا آخرش بدوم،حتی اگر هی با سر زمین خوردم خاک چادرم را بتکانم و بلند شوم،من فقط تصمیم گرفتم حتی اگر خیلی خیلی از دست خدا ناراحت شدم و قیل و قال راه انداختم تهش باید بیایم همانجا،بعد کم کم از لای درز های پنجره نور پاشید روی فرش ها ..

از امسال یاد گرفتم باید صبوری کرد و توکل،باید از آدم ها امید را برید،امید از غیر خدا که قطع شد،دروازه های نور را کم کم باز میکنند،باید بیشتر مراقب حال خوب و آدم های خوب بود،ما اشتباهمان این است که حال خوب و آدم های خوب را به حال خودشان وا میگذاریم تا جایی که وضعیتشان اورژانسی میشود و تازه یادمان می افتد که ای وای حالا چکار کنم؟ تغییر کردن آدم ها بیشترین چیزی که میخواهد صبر است و زمان،لازم نیست خودتان را بکشید،توکل کنید و کار درست را انجام دهید،خیلی عجیب تر آنچه فکر میکردید درست میشود،بقول خودش آدم چاق هم میداند چاقی بد است،نمیشود بیایی بگویی چاق نباش چون بد است و او بگوید چشم و از فردا دیگر چاق نباشد،زمان میخواهد و ورزش و داروی روح،بایدبا تضرع برای کسانی که دوستشان داریم دعا کنیم،مثل مادری که بچه اش زیر تیغ جراحی ست،و آخر اینکه دوست ها،دوست ها خیلی مهم تر از آنند که فکر میکردم،اینکه میگویند آدم میشود شبیه دوست هایش حق است،بیخود فکر میکردم آدم میتواند در هر شرایطی و با هر کسی خودش را ثابت نگه دارد،آدم میشود خودخود دوست هاش و حتی دوست دوست هاش...

فکر میکنم دوه فشرده نود و چهار مقدمه ای بود و آموزش هایی لازم برای نود و پنج عزیز،امیدوارم نود و پنج هم خوب پشت سر بگذاریم!

و در آخر تشکر ویژه میکنم از جناب خدا،و دلم میخواهد به خاطر این دوره شش ماهه هم که شده تا ابد بایستم و به افتخارش دست بزنم و چقدر حرف داریم،چقدر حرف!

خرید بک لینک

بخش نظرات براي پاسخ به سوالات و يا اظهار نظرات و حمايت هاي شما در مورد مطلب جاري است.
پس به همين دليل ازتون ممنون ميشيم که سوالات غيرمرتبط با اين مطلب را در انجمن هاي سايت مطرح کنيد . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .
شما نيز نظري براي اين مطلب ارسال نماييد:
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
کلمات کلیدی
i> http://pnuna.avaxblog.com/
  • http://wp-theme.avaxblog.com/
  • http://niushaschool.avaxblog.com/
  • http://miiniikatahamii.avaxblog.com/
  • http://sheydaw-amirhoseiwn.avaxblog.com/
  • http://akhbar-irani.avaxblog.com/
  • http://tanzimekhanevadeh.avaxblog.com/